FAQ

FAQ ellere på det mere mundrette “Ofte stillede spørgsmål” er steder hvor du kan finde svar og løsninger på langt de fleste af dine spørgsmål. Hvis dette er ikke er tilfældet er du meget velkommen til at skrive til vores support så vi hurtigst muligt kan løse dit problem.

Opsætning af mailkonto i Gmail

Vi tilbyder ikke en decideret webmail client da vi ikke mener der findes en klient der gør det lige så godt som f.eks. Gmail. Nedenfor finder du en guide til hvordan du får sat Gmail op til at sende og modtage mails via den / de mailadresser du får host MaBoHost.dk

Guide-to-Gmail-1

Først og fremmest skal du have registreret en privat Gmail, det er den som du bruger som login til Gmail. Når du er logget ind klikket du på tandhjulet oppe i højre hjørne.

Guide-to-Gmail-2Derefter klikkes der på “Konti og import” og “Tilføj en POP3-e-mailkonto, som du ejer”. Herefter kommer der en ny boks op. Her indtaster du din nye mailadresse som du har fået ved oprettelsen på vores servere.

Guide-to-Gmail-3

I dette eksempel er der brugt brugeren test på domænet mabohost.dk. Det er selvfølgelig vigtigt at du bruger dine egne oplysninger. Også vigtigt at bemærke at porten der tjekkes post på er 110.

Guide-to-Gmail-4

Så fremt du ønsker at kunne afsende mails fra din nye konto vælger du det her. Hvis konto’en blot er en konto til at modtage mails, f.eks. ordre@ditdomæne.dk så kan det her udlades.

Guide-to-Gmail-5

Det er vigtigt at du husker flueben i “Håndter som et alias”

Guide-to-Gmail-6

Den bedste måde at sikre at alle mails når frem fra dine nye adresse er at bruge vores SMTP-server. For at sikre at vores servere ikke bliver brugt til at udsende SPAM-mails har vi været nød til at skifte port væk fra den normale port 25 til istedet 587. Alt vores trafik bliver sendt over krypteret TLS forbindelse, så husk at ændre begge dele.

Guide-to-Gmail-7

Nu er det hele sat op. Du skal nu blot give vores support besked om hvilken mailadresse det er du har sat op i Gmail og så er du klar til at sende din første mail fra din nye konto.

Opsætning af FTP-client

Vi har sørget for at uploade den nyeste version af WordPress direkte til din side. Tema’er og plugins kan du hente direkte via kontrolpanelet i din WordPress installation. Der kan dog være situationer hvor det kan være fornuftigt at kunne ligge filer direkte op på serveren. Nedenfor finder du en guide til hvordan du nemmest får sat din FTP-client op.

Vi anbefaler at du bruger FileZilla FTP-client, du kan hente den nyeste version her.

Når du har hentet og installeret FileZilla skal du have tilføjet dine konto oplysninger. Åben Websted manageren i venstre hjørne.

Guide til FileZilla 1

 

Herefter vælger du Nyt websted og indtaster navnet på dit domæne. Vært, bruger og adgangskode finder du i din velkomst mail som du modtog da vi oprettede domænet til dig.

Vi bruger SFTP så alt trafik kører over en sikret protokol. Det er vigtigt at du vælger denne protokol i Manageren.

Guide til FileZilla 2

Når du har tilsluttet din server får du listet alle mapper der er oprettet på serveren. Langt de fleste skal du ikke bruge til noget, men de indeholder konfiguration af diverse andre opgaver på din server. Den vigtige mappe for dig lige nu er public_html. Dette er mappen som bliver linket op til dit domæne og dermed også hvad der bliver vist på din hjemmeside.

Guide til FileZilla 3

 

Inde i public_html mappen finder du alle de filer der styrer din WordPress installation. Hvis du f.eks. har købt et tema eller plugin på ThemeForest er det inde i wp_content mappen dette skal placeres.